پارکت چوب طبیعی؛ برتری‌ها و مزیت‌ها در زیبایی، بهداشت، پایداری و دوام

با وجود پیشرفت‌های بی‌شمار در عرصه‌های مختلف صنایع کفپوش، پارکت چوبی همچنان بر صدر می‌درخشد. به‌دلیل استحکام، دوام و پایداری ، طبیعی‌بودن و زیبائی بی‌همتای آن، در این نوشته کوتاه مروری خواهیم داشت بر مزیت‌ها و دلایل صدرنشینی پارکت چوبی و در کلامی فشرده دلیل برتری پارکت چوبی را به‌خاطر زیبائی، طول عمر و تاثیر آن بر سلامت و بهداشت خانه و محیط زیست انسان برجسته خواهیم کرد.

الف: زیبائی بی‌نظیر و غیر قابل جایگزین پارکت چوبی

پارکت چوبی طبیعت ناب و یک گوهر خالص طبیعی است و همین راز زیبایی دست‌نیافتی پارکت چوبی است. هیچ ماده بازیافتی در در متن و ساختار آن جای ندارد و کلیت آن تجسم خلوص طبیعی طبیعت است و همین موجب شده که در هر حال و هوایی از منزلهای روستایی تا آپارتمان‌های مدرن شهری در اوج محبوبیت قرار داشته باشد. گستردگی و زیبایی نقش و نگارهای انواع چوب‌های جنگلی از بلوط، گردو، راش، افرا و گیلاس چنان تنوعی به انتخاب‌کننده می‌بخشد که هیچ سلیقه ای بی‌پاسخ نمی‌ماند.

ب: دوام، مقاومت بالا در برابر سایش و طول عمر حیرت انگیز

پارکت‌های چوبی معمولاً از سخت‌چوب‌هایی تولید می شوند که در برابر سایش قابلیت و مقاومت بالائی را دارند و به‌راحتی تردد و فشار روزانه را تحمل می‌کنند. طولانی‌بودن عمر و دوام و استمرار پارکت چوب طبیعی عامل دیگری است که دارنده آن را از هزینه‌های تغییر و تعویض آن بی‌نیاز می‌سازد. پارکت‌های ضخامت ۸ میلی‌متر قدیمی و شطرنجی را درنظر بگیرید که پس از شصت‌هفتاد سال استمرار، در جریان بازسازی و تخریب ساختمان‌های قدیمی جمع‌آوری و در جای دیگری دوباره نصب و به‌کار گرفته می‌شوند! به‌راستی این یک معجزه حیرت‌انگیز نیست؟

ج: بهداشت و سلامت و پدیدۀ پارکت چوب طبیعی

سطح صاف و نفوذناپذیر پارکت چوبی باعث می‌شود که هیچ ذره‌ای از ذرات گرد و غبار فرونشسته بر آن جایی برای رسوب و ته‌نشین‌شدن نداشته باشند و به‌راحتی یا یک وسیلۀ نظافتی از سطح پارکت زدوده شوند. به‌راستی پارکت چوبی یکی از آسان‌ترین کفپوش‌ها برای رفت و روب و نظافت است. این مزیت پارکت چوبی را با موکت مقایسه بکنید که همیشه انبوهی از غبار و گرد و خاک در لابه‌لای پرزهای آن جا خوش کرده‌اند. تنفسی پارک و عاری از گرد و غبار در محیط خانه یک مزیت بهداشتی دست نیافتنی است برای کودکان و بزرگسالان و همگان!

مجموعه این عوامل و دلایل است که پارکت چوب طبیعی را همواره بر صدر می‌نشاند و در مقایسه با سایر کفپوش‌ها، غیرقابل دسترس می‌نمایند.

پست قبلی

چسب پارکت هگزافیکس

پست بعدی

با ما در یک تور ویدیویی شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هگزافیکس؛ دنیای چسب و چوب